Genius start een samenwerking voor advertentieverkoop in Nederland, Spanje en Italië met WebAds
Amsterdam, November 2019 – Genius, ’s werelds grootste muziek encyclopedie, start een samenwerking voor advertentieverkoop in Nederland, Spanje en Italië met WebAds.
WebAds start met het aanbieden van een video, content en display propositie.
Genius, gestart als Rap Genius in 2009, is gestart als een crowdsourced platform van hip-hop songteksten, gebruikt door fans en artiesten. Vanuit het songteksten fundament is Genius uitgegroeid tot een leidende naam in de muziekcultuur, door samenwerkingen met artiesten, producers, en tekstschrijvers zoals Frank Ocean, Billie Eilish, Mariah Carey, Cardi B, Lil Nas X, Rick Rubin, Camila Cabello en Lin-Manuel Miranda die het creatieve proces achter de songteksten met fans delen.
Genius levert streaming integraties in Spotify, Apple Music, en ontwikkelt op maatgemaakte programma’s voor branding partners zoals Nike, Disney, en Marvel Studios, Dropbox en Adidas.
Robert Elder, CRO Genius: “WebAds’ beproefde bekwaamheid in het bereiken van jong, muziek-geïnteresseerd publiek, alsmede haar expertise in het ver-markten van advertentieruimte via 100% share-of-voice campagnes en een geavanceerd programmatic kanaal, maakt het de ideale partner voor onze expansiestrategie in Nederland, Spanje en Italië.”
“Wij voelen ons vereerd de Genius advertentiepropositie in Nederland, Spanje en Italië te mogen introduceren,” zegt Xavier Schijffelen, CEO WebAds. “Wij zijn enthousiast begonnen met de positionering van Genius voor adverteerders in deze landen als een bevoorrecht platform voor cultuur geïnteresseerde Millennials en Gen Z.”