De samenwerking biedt adverteerders toegang tot de vernieuwde premium CTV-advertentiepropositie van Vevo in meerdere belangrijke Europese markten: Nederland, Spanje, Frankrijk en Duitsland
AMSTERDAM — 8 juli, 2022 — Vevo, het meest toonaangevende muziekvideonetwerk ter wereld, kondigt vandaag een samenwerking aan met WebAds, een onafhankelijk advertentie intermediair voor Europese digitale media. Met de samenwerking faciliteert WebAds namens Vevo de advertentieverkoop op de Nederlandse, Spaanse, Franse en Duitse markt.
Via WebAds kunnen adverteerders gemakkelijk advertentieruimte van Vevo kopen op Connected Television (CTV), en hebben zij de garantie dat hun campagnes te zien zijn te midden van premium muziekvideocontent.
“De Vevo-bibliotheek geeft adverteerders een authentieke en cultureel relevante omgeving om consumenten te bereiken. Vooral op CTV levert dat een meer bioscoopachtige kijkervaring op, die vaak samen met vrienden en familie wordt gedeeld. We hebben te maken met een bijzonder hoge vraag naar onze advertentieruimte op CTV, aangezien adverteerders de consumenten willen bereiken die hun favoriete videocontent streamen op het grootste scherm in huis”, zei James Cornish, vicepresident, international sales bij Vevo. “Terwijl we verdergaan met het wereldwijd uitbreiden van onze CTV-distributie en advertentieactiviteiten, biedt WebAds ons lokale expertise en ondersteuning om beoogde kopers in deze belangrijke gebieden efficiënter en directer te kunnen bedienen.”
“Vevo is een echt hedendaags, mondiaal muziektelevisienetwerk, waar vele types fans van genieten, op iedere denkbare type kijkomgeving”, voegt Rob Christensen toe, senior vicepresident, global sales & distribution bij Vevo. “Deze samenwerking is het resultaat van onze internationale groei als bedrijf en van de universele aantrekkingskracht en betekenis van onze content wereldwijd, omdat CTV het focuspunt wordt voor investeringen van adverteerders.”
“We zijn trots op onze samenwerking met Vevo. De CTV-markt groeit snel, evenals de vraag naar premium advertentiemogelijkheden op dat gebied. Onze samenwerking met het meest toonaangevende muziekvideonetwerk ter wereld, in het aanbieden van advertenties op CTV op deze schaal, is een stevige bijdrage aan het videoportfolio van WebAds. We zijn overweldigd door het enthousiasme en de vraag van de mediabureaus en adverteerders om samen te werken op deze muziekvideo CTV advertentie-mogelijkheid. Dit heeft geresulteerd in een Media First-moment. We hebben toezeggingen van breed scala aan adverteerders, die beschikbare ruimte in het derde kwartaal hebben gereserveerd”, zegt Xavier Schijffelen, CEO van WebAds.
Voor meer informatie, neem contact op met:
WebAds Europa Hoofdkantoor, Amsterdam, Nederland
Leon Haar, l.haar@webads.nl, +31(0)621268980
Einde persbericht
Over Vevo
Vevo is het meest toonaangevende muziekvideonetwerk ter wereld, en geeft al meer dan een decennium een almaar groeiend mondiaal publiek toegang tot hoogwaardige muziekvideocontent. Vevo werd opgericht door Universal Music Group en Sony Music Entertainment in 2009, en biedt fans over de hele wereld een enorm aanbod aan premium content om uit te kiezen. Vevo toont officiële muziekvideo’s naast een zich continu ontwikkelende verzameling live performances en een innovatieve, originele programmering. Van supersterren tot opkomend nieuw talent: Vevo voorziet artiesten in het hele muzikale spectrum van een onvergelijkbare cross-promotionele ondersteuning, in ieder stadium van hun carrière.
Vevo heeft zich het afgelopen decennium constant ontwikkeld om de leider te kunnen zijn in het huidige, altijd veranderende medialandschap. Door samenwerkingen aan te gaan met een aantal toonaangevende distributieplatforms kan Vevo bijzondere content aanbieden binnen advertentie-gesteunde omgevingen. Met iedere maand meer dan 25 miljard views via televisie, desktop en mobiele apparaten brengt Vevo de wereld muziekvideo’s: wanneer, waar en hoe fans dat willen.
Vevo is beschikbaar op YouTube, Samsung, Samsung TV Plus, Amazon Fire TV, Amazon Echo Show, PlutoTV, Apple TV, Roku, Comcast (Xfinity X1 en Xfinity Flex), VIZIO, Sky (NowTV en SkyQ), Foxxum, XITE, NetRange, Redbox, T-Mobile Play, Virgin Media, Xumo, Telstra, Foxtel, Fetch, Rogers, Shaw, Local Now, Google TV, Android TV, Cox en Vewd.