Flipboard en WebAds starten samenwerking voor advertentievekoop in Nederland, Spanje en Italië
Amsterdam, 27 sept 2018 – Vandaag heeft WebAds, het onafhankelijke sales house voor publishers en digitale media, een overeenkomst met Flipboard gesloten voor de exclusieve verkoop van advertenties in Nederland, Italië en Spanje. Flipboard stelt verhalen uit diverse mediabronnen samen, en is een populaire manier voor miljoenen mensen om het nieuws te volgen en zich in hun interesses te verdiepen. Met de samenwerking breidt Flipboard zijn commerciële activiteiten in Europa uit.
Flipboard is wereldwijd actief en werkt samen met de bekendste uitgevers op internet. Door middel van curatie biedt het bedrijf context en perspectief voor zijn publiek van 145 miljoen mensen over de hele wereld. Flipboard creëert een omgeving waarin mensen in verhalen kunnen duiken, die het beste bij hun individuele interesses aansluiten. Flipboard maakt hiervoor gebruik van een “interestgraph” die het bedrijf zelf ontwikkeld heeft, en waarmee ook merken in staat zijn gericht te adverteren met relevante boodschappen.
Uit recent onderzoek van Kantar Millward Brown blijkt dat mensen naar Flipboard komen met een intentie om zich in hun interesses te verdiepen, zich te informeren over wat er speelt in de wereld en om inspiratie te vinden voor hun eigen leven. Het onderzoek toon tevens aan dat deze bewuste instelling ervoor zorgt dat mensen meer open staan voor relevante reclameboodschappen.
“Flipboard is ook in Nederland populair vanwege zijn prachtige vormgeving en je er verhalen over alle mogelijke onderwerpen vindt”, zegt Xavier Schijffelen, CEO WebAds. “De eerste verzoeken om campagnes op het platform uit te voeren zijn reeds ontvangen en we verwachten dat de belangstelling groter wordt naarmate we het laatste kwartaal naderen.”
WebAds biedt video-, content- en display-advertentieoplossingen, zowel via geautomatiseerde als directe verkoop. Met behulp van geavanceerde first party-data zijn adverteerders in staat om het gewenste publiek te bereiken in een elegante mobiele omgeving waarin mensen verhalen lezen, podcasts luisteren en video’s kijken omtrent hun interesses.