4 Onmisbare items om de aandacht te trekken op de beurs
Met de start van het nieuwe schooljaar starten er voor bedrijven ook een laatste en belangrijke periode van het jaar. Vaak zijn er in het najaar nog talloze beurzen en congressen om kennis te delen, nieuwe leads of personeel te werven. Of je nu een doorgewinterde beursdeelnemer bent of voor het eerst deelneemt, de kunst van het aandacht trekken kan een succesvolle beurs maken of breken. We nemen je mee door 4 essentiële presentatie-items die kunt gebruiken om op een positieve manier de aandacht te trekken en indruk te maken op je beurspubliek.
Maak een goede eerste indruk met een opvallende banner
Bereid je voor op een goede eerste indruk. Vaak is een opvallende banner het item dat mensen naar jouw beursstand kan brengen. Met een kleurrijk ontwerp en pakkende boodschap kun je al vanaf een afstand de aandacht van beursbezoekers trekken.
Een aantrekkelijk ontwerp van een banner laat zowel de essentie van het bedrijf als de waarde van jouw producten of diensten zien. Zo is in een keer duidelijk wat jij te bieden hebt. Door de banner strategisch bij de ingang van je stand te plaatsen kun je direct de aandacht trekken van voorbijgangers.
Zorg voor interactie met demonstraties
Een krachtige manier om aandacht te trekken en te behoeden is door bezoekers zelf iets te laten ervaren. Geef bijvoorbeeld een live demonstratie van jouw nieuwste product of dienst. Dit kan net het zetje geven van mensen om te blijven staan en mee te doen. Een live demonstratie wekt nu eenmaal sneller de nieuwsgierigheid van mensen dan een statische stand.
Ook zie je steeds vaker dat er interactieve stations aanwezig zijn op de beurs, waar voordelen en verschillende samenstellingen van een product ter plekke te maken zijn. Zo kun je direct inspelen op de behoeften van beursgangers en potentiele klanten binnenhalen.
Promotionele giveaways als lokkertje
Wie houdt er niet van gratis? Promotionele giveaways werken altijd! Je kunt dit als lokkertje inzetten om mensen naar jouw stand te trekken of leads te verzamelen die je na de beurs kunt benaderen. Zorg bijvoorbeeld dat mensen zich eerst moeten inschrijven voor jouw nieuwsbrief voordat ze een gratis item krijgen.
Natuurlijk kun je het ook houden bij nuttige items met een bedrijfslogo zoals pennen, tassen of een notitieblok. Deze items blijven lang genoeg rondslingeren bij de ontvanger en zorgen zo voor een blijvende herinnering aan jouw bedrijf. Belangrijk hierbij is wel dat de kwaliteit van de producten hoog is om een positieve indruk achter te laten.
Trek de aandacht met beweging
Een andere effectieve manier om aandacht te trekken op de beurs is door de inzet van bewegende displays of videoschermen. Ook zijn dit uitstekende manieren om productdemonstraties te tonen of een merkverhaal te vertellen. In een omgeving vol visuele prikkels zullen de bewegende beelden een stuk beter opvallen dan statische displays.
Stem deze beelden af op de algehele inrichting van je stand, merkidentiteit en de boodschap die jij wilt uitdragen. Met deze combinatie heb je een ijzersterke uitstraling die bezoekers zal uitnodigen om binnen te stappen.
Goede bemanning van de stand is cruciaal
Naast bovenstaande presentatie-items is de stand bemanning van cruciaal belang. Zorg voor een team dat goed is voorbereid, enthousiast is en goed geïnformeerd over de producten en diensten. Door de juiste productkennis en klantvriendelijkheid kun jij een duidelijk verschil maken en de aandacht van potentiële klanten op de beurs vasthouden.
Kortom, een goede voorbereiding is het halve werk. Bestel tijdig al jouw beursmateriaal en drukwerk om uit te delen bij een online drukkerij. Dan kom jij de volgende beurs goed beslagen ten ijs om een blijvende indruk achter te laten bij het beurspubliek.